Ajankohta
Laajuus
2 opintopistettä
Oppimismenetelmät
Ennakkotehtävä, luento-opetus ja ryhmätyöskentely lähiopiskelupäivien aikana, itsenäistä opiskelua ja itsenäinen oppimistehtävä.
Kohderyhmä
Hyvinvointipalveluiden johtajat, päälliköt ja asiantuntijat sekä kaikki hyvinvointialan organisaatioiden kehittämisestä kiinnostuneet.
1 495 € + alv 24 %
Lisätiedot

Moduuli on osa Hyvinvointipalveluiden johtaminen -ohjelmaa. Sen voi suorittaa myös itsenäisinä opintoina tai sisällyttää osaksi LUT EMBA -ohjelman henkilökohtaisesti valittavia opintoja.

Johtamisviestintä kompleksissa toimintaympäristössä ja hybridissä mediamaisemassa

Koulutus rakentuu tutkitun tuoreen tiedon varaan ja käsittelee monipuolisesti
organisaation viestintää erityisesti johtamistehtävän osana ja tukena. Koulutus antaa osallistujille mahdollisuuden hyvien käytäntöjen jakamiseen ja vertaisoppimiseen.

Koulutuksen jälkeen...

• ymmärrät, miten organisaation viestintä ja johtaminen kytkeytyvät hybridiin mediakenttään mm. sosiaalisen median kautta ja miksi viestintä ei ole vain sisäinen asia
  • pystyt tunnistamaan ja määrittämään johtamisviestinnän keskeiset toimintaperiaatteet omassa työyhteisössäsi
  • tiedät mitä on kriisiviestintä sekä miten se eroaa kompleksisesta toimintatilanteesta
  • tiedät miten viestinnällä tuetaan organisaation hyvinvointia ja tuottavuutta
  • tiedät miten soveltaa johtamisviestinnän malleja erilaisissa toimintatilanteissa.

• Miten hybridi viestintäkenttä heijastuu jokaisen organisaation viestintään?
  • Johtamisviestinnän näkökulmat ja niiden rakentuminen omassa työssä: tavoiteviestintä, tiedotus, työviestintä, päätösviestintä, kriisiviestintä ja yhteisöllisyys
  • Miten viestiä kompleksissa ja epävarmassa ajassa? Erityishuomio yllättävien asioiden ja kriisiviestinnän toteuttamiseen sekä jatkuvassa muutoksessa viestimiseen
  • Organisaation hyvinvointia ja tuottavuutta tukeva viestintä

Tarkemmat tiedot

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella akateemisesti tutkitulla tiedolla.

Sinulla on myös mahdollisuus soveltaa oppimaasi harjoitustyön kautta omaan työhösi.

Verkostoidu

Täydennyskoulutuksiimme osallistuvat ammattilaiset työskentelevät monissa erilaisissa tehtävissä.

Opintojen ohessa verkostoidut muiden osallistujien kanssa ja kuulet kokemuksia eri toimialoilta.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa 2-3 päivää kuukaudessa.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Asiantuntija

LUT-yliopisto

Outi Ihanainen-Rokio

työelämäprofessori, FT