Ajankohta
Laajuus
4 opintopistettä
Oppimismenetelmät
Neljä lähiopiskelupäivää, itsenäistä etäopiskelua ja harjoitustyö. Ennen moduulin alkamista osallistujaa suositellaan tekemään etäopiskeluna Kustannusjohtamisen verkkokurssi 3 op, joka on tässä tapauksessa osallistujalle maksuton.
Kohderyhmä
Johto-, päällikkö-, esimies- ja asiantuntijatehtävissä työskentelevät, LUT EMBA -opiskelijat.
1 925 € + alv 24 %
Lisätiedot

Moduuli on osa Talous & Rahoitus -moduulivalikkoa ja se voidaan liittää osaksi LUT EMBA -opintoja.

Tilinpäätös ja sen tulkinta

Moduulissa opitaan lukemaan yrityksen tilinpäätöstä, ymmärtämään sen sisältöä sekä hyödyntämään tätä tietoa omassa päätöksenteossa.

Koulutuksen jälkeen osaat...

1. Perehtyä yrityksen tilinpäätökseen
  2. Analysoida yrityksen tilinpäätöstä
  3. Hyödyntää analyysitietoja päätöksenteossa

Sisältö

• Tilinpäätöksen sisältö eli tuloslaskelma ja tase sekä niiden olennaiset yksityiskohdat
  • Yrityksen taloudellisen tilanteen analysointi, erityisesti liiketaloudellisten tunnuslukujen (mm. kannattavuus, maksuvalmius ja vakavaraisuus) avulla
  • Tilinpäätöksen muutosten vaikutus tunnuslukuihin

Tarkemmat tiedot

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella akateemisesti tutkitulla tiedolla.

Sinulla on myös mahdollisuus soveltaa oppimaasi harjoitustyön kautta omaan työhösi.

Verkostoidu

Täydennyskoulutuksiimme osallistuvat ammattilaiset työskentelevät monissa erilaisissa tehtävissä.

Opintojen ohessa verkostoidut muiden osallistujien kanssa ja kuulet kokemuksia eri toimialoilta.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa 2-3 päivää kuukaudessa.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Asiantuntija

LUT-yliopisto

Antero Tervonen

yliopisto-opettaja, TkT