Tavoitteena on, että opintojen jälkeen osallistuja osaa soveltaa ja analysoida yrityksen kilpailuympäristöön liittyvää tietoa yrityksen strategiatyössä; rakentaa yritykselle kilpailuetuun perustuvan strategian hyödyntäen strategiatyökaluja ja ulkopuolisia neuvonantajia sekä suunnitella muutosprosessin strategian käytäntöönviemiseksi.
Sisältö
Yrityksen kilpailuympäristö
Strategioiden maailma: käsitteet
Yrityksen ympäristön hahmottaminen
Toimialat: rakenteet ja kehitys
Ohjeet harjoitustyötä varten
Strategiatyö
Yhteenveto sessiosta 1: ympäristöstä yritykseen vai yrityksestä ympäristöön?
Strategiset paradigmat ja kilpailuedun rakentaminen
Strategia, osaaminen, muutos ja muutoksen jalkauttaminen
Strategiatyökaluja
Strategiatyökalut ja niiden soveltuvuus
Kurssin yhteenveto ja harjoitustöiden jatko