Ajankohta
Laajuus
4 opintopistettä
Oppimismenetelmät
Luento-opetus lähipäivien aikana ja henkilökohtainen harjoitustyö.
Johto-, päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä työskentelevät henkilöt.
1 750 € + alv 24 %
Lisätiedot

Moduuli on osa Strateginen johtaminen yrityksessä -asiantuntijaohjelmaa ja LUT EMBA -ohjelmakokonaisuutta. Sen voi suorittaa myös itsenäisinä opintoina.

Tulevaisuus, trendit ja toimialojen näkymät

Tulevaisuus, trendit ja toimialojen näkymät -moduulin jälkeen osallistujalla on tarvittavat käsitteet ja työvälineitä soveltaa tulevaisuudentutkimuksen näkökulmia omaan toimintaansa.

Monimuotoinen kokonaisuus, jossa asiantuntijapuheenvuorot, kirjallisuus ja harjoitustyö muodostavat käytännöllisesti suuntautuneen opintokokonaisuuden.

Koulutuksen jälkeen osaat...

1. hahmottaa kattavasti tulevaisuuden tutkimuksen lähestymistapoja ja tulevaisuusorientoituneita johtamisen työkaluja.
  2. tunnet yritysten strategiatyön kannalta oleellisia ennakoinnin menetelmiä, trendejä ja muutosvoimia
  3. hyödyntää visionääristä johtamista ja tulevaisuusorientoitunutta strategiatyötä

• Ennakoinnin menetelmiä
  • Toimialojen tulevaisuuden haasteita ja muutosvoimia
  • Epävarmaan tulevaisuuteen varautuminen
  • Tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja työkaluja mm. heikkojen signaalien havaitseminen ja analysointi, skenaarioajattelu ja pehmeä systeemimetodologia
  • Visionäärinen johtaminen
  • Tulevaisuusorientoitunut strategiatyö

Tarkemmat tiedot

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella akateemisesti tutkitulla tiedolla.

Sinulla on myös mahdollisuus soveltaa oppimaasi harjoitustyön kautta omaan työhösi.

Verkostoidu

Täydennyskoulutuksiimme osallistuvat ammattilaiset työskentelevät monissa erilaisissa tehtävissä.

Opintojen ohessa verkostoidut muiden osallistujien kanssa ja kuulet kokemuksia eri toimialoilta.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa 2-3 päivää kuukaudessa.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Asiantuntija

Juha Kaskinen
LUT-yliopisto

Juha Kaskinen