Summer image
Julkaistu 30.11.2021
Päivitetty 24.3.2022

Eevi ja Eemil Tannisen säätiö lahjoittaa 150 000 euroa LUT-yliopiston kauppatieteiden koulutusalalle. Lahjoituksellaan säätiö pyrkii edistämään kaupallista koulutusta, Karjalan ja Savon alueen elinvoimaa sekä sosiaalista oikeudenmukaisuutta.

"Hyvin toimivaa yliopistoa on mukava tukea. LUT on menestynyt kansainvälisissä vertailuissa, ja sen toiminta on laajentunut. Kaakonkulman vahva yliopisto edistää koko alueen hyvinvointia", säätiön puheenjohtaja Risto Voipio toteaa.

Eevi ja Eemil Tannisen säätiö on viipurilaisen kauppaneuvoksen Eemil Tannisen (1870–1942) testamentissaan perustama säätiö. Se tukee myös LUT-kauppakorkeakoulun tutkijoiden väitöskirjatyöskentelyä sekä kauppatieteen opiskelijoille myönnettäviä stipendejä.

Suomalaisyliopistojen varainkeruukampanja jatkuu 30.6.2022 saakka

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

"Lahjoitimme nyt, jotta tuellamme olisi vieläkin suurempi merkitys. Toivomme, että keräys menestyy ja että monet muutkin innostuvat lahjoittamaan seuraavan puolen vuoden aikana", Voipio jatkaa.

"Olemme Tannisen säätiön lahjoituksesta erityisen kiitollisia. Säätiö on yksi pitkäaikaisimmista kumppaneistamme. Lahjoitus auttaa rakentamaan LUT-yliopistolle vieläkin loistavampaa tulevaisuutta", rehtori Juha-Matti Saksa toteaa.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.