Julkaistu 2.8.2021
Päivitetty 24.10.2023

Tällä sivulla

LUT-kauppakorkeakoulu eli LUT Business School (ent. LUT School of Business and Management) täytti 30 vuotta 2021. Kuin juhlavuoden kunniaksi kauppakorkeakoulusta valmistui 2020 ennätysmäärä maistereita, 266 henkeä. Se on suurin lukumäärä Schoolin historiassa.

Kaikkiaan LUT-kauppakorkeakoulusta on valmistunut 30 vuoden aikana yhteensä 1 824 kandidaattia, 3 768 maisteria, 20 lisensiaattia ja 129 tohtoria.

Vuonna 2021 ylitettiin jo 4 000 maisterin rajapyykki ja 2000 kandidaatin raja saavutettiin vuonna 2022.

Mutta tiedekunta ei ole vain numeroita. Dekaani Sami Saarenketo sanoo, että kauppakorkeakoulun yhteisö on tiivis ja ihmisläheinen.

"Meillä on satapäinen timanttisten ammattilaisten työyhteisö, ja yhdessä opiskelijoidemme kanssa meillä on tieteen ja koulutuksen kautta halu tehdä maailmasta parempi paikka myös tuleville sukupolville", Saarenketo kuvailee.

Saarenkedon mukaan LUT-kauppakorkeakoulun toiminnan ydin on vastuullinen liiketoiminnan uudistaminen.

"Olennaista on se, että olemme kauppakorkeakoulu teknillisessä yliopistossa. Meiltä valmistuvilla on erinomaiset työelämävalmiudet, ja opiskelijoidemme työllistyminen on erittäin korkealla tasolla. Koulutamme vastuullisesti ja eettisesti ajattelevia tulevaisuuden tekijöitä talouselämän palvelukseen".

LUT-yliopiston kauppakorkeakoulu on maailman 150 parhaan bisneskoulun joukossa. Kaikkiaan maailmassa on noin 16 500 yliopistotasoista bisneskoulua.

Lue alumniemme haastatteluja:

LUT-kauppakorkeakoulun uutisia: