Summer image
Julkaistu 30.11.2021
Päivitetty 6.5.2022

Yliopistoyhteisön ulkopuolelta valittavat jäsenet on päätetty jo aiemmin yliopistokollegion kokouksessa 27.9.2021. Vahvistamispäätöksen jälkeen kaikki hallituksen valintaan liittyvät päätökset on nyt tehty ja uusi hallitus on täysilukuinen.

LUTin uuden hallituksen kokoonpano on:

• professori Juhani Hyvärinen
  • tutkijaopettaja Ahti Jaatinen-Värri
  • kauppatieteiden kandidaatti Henna Raekorpi
  • professori Paavo Ritala
  • johtaja Pia Erkinheimo, Ilmastorahasto Oy
  • hallituksen puheenjohtaja Teresa Kemppi-Vasama, Kemppi Oy
  • liiketoimintajohtaja Kimmo Rauma, Danfoss Editron
  • pääjohtaja ja johtokunnan puheenjohtaja Olli Rehn, Suomen Pankki
  • pääsihteeri Liisa Rohweder, WWF Suomi

Yliopistokollegio on jo aiemmin kokouksessaan 27.9.2021 päättänyt, että LUT-yliopiston hallituksessa on yhdeksän jäsentä. Jäsenistä viisi valitaan yliopistoyhteisön ulkopuolelta ja neljä yliopiston sisältä. Lisäksi yliopistokollegio päätti jo aiemmin paikkojen jakautumisen sisäisten ryhmien kesken.

LUT-yliopiston uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2022 ja kestää neljä vuotta. Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan hallituksen ulkopuolisista jäsenistä.