Anssi Tarkiaisen tutkimus kattaa muun muassa seuraavat teemat: digitaalinen markkinointi, myynnin johtaminen, ja kuluttajakäyttäytyminen. Hän on julkaissut tutkimustaan esimerkiksi seuraavissa tieteellisissä aikakauslehdissä: Computers in Human Behavior, European Journal of Marketing, Psychology & Marketing, Journal of Marketing Theory & Practice, and Journal of Business Research.
Tarkiainen opettaa pääasiassa digitaaliseen markkinointiin liittyviä kursseja. Uransa aikana hänen opetusaiheensa ovat sisältäneet myös myynnin johtamista, kansainvälisiä liiketoiminta strategioita, sekä tilastollista analyysiä ja kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä, ja edelleen hän tekee mm. vierailuluentoja näistä teemoista.
Hänellä on opetuskokemusta niin kandidaatin kuin maisterin tutkintoihin liittyvästä opetuksesta, minkä lisäksi hän on on myös koordinoinut tohtorin opintoihin liittyvää opetusta (Structural Equation Modelling in the Finnish Doctoral program in Business Studies, KATAJA).