Julkaistu 22.4.2022
Nopeasti käytännössä hyödynnettävä koulutus
Teppo Pitkänen
Materiaali- ja markkinointijohtaja, Apelec Oy

Lähdin MBA-koulutukseen hakemaan erilaisia strategisen johtamisen työkaluja, joita pystyisin käyttämään yritystoiminnassamme. Tärkein kriteerikoulutusta valitessa oli juuri se, että saisin mahdollisimman paljon tuotua tietoa koko yritykseemme. LUT:n MBA-ohjelma vaikutti sopivalta toimialallemmekin.
Paras hankintatoimen koulutus

Materiaalijohtajana itsestään selvä valinta yksilöllisiksi opinnoikseni oli hankintojen johtaminen. Tiesin, että LUT:ssa on alan ainoa professuuri ja oletin, että opintokokonaisuus on siksi laaja ja laadukas. Oletus piti hyvin paikkansa. Olen käynyt aika paljon hankintatoimen koulutuksia ja tämä oli ehdottomasti laajin niistä.

Kannustan pk-yritysten edustajia lähtemään koulutukseen mukaan, sillä sen vaikuttavuus on nopeasti hyödynnettävissä. Asioiden vieminen käytäntöön on hyvin helppoa pienessä yrityksessä, kuten meillä. Olen tuonut paljon uutta tietotaitoa yrityksemme johtoryhmään ja hallitustyöskentelyyn, esimerkiksi erilaisia toimintatapoja, joita olen MBA-opinnoissa oppinut.

Lopputyöni tein asiakkuuksien johtamisesta meidän yrityksessämme. Tiedon karttumisen lisäksi verkostoituminen on yksi tärkeimpiä asioita opiskelussa. Meillä oli tosi hyvä porukka, jolle muodostui äkkiä hyvä henki.

Teppo Pitkänen
Materiaali- ja markkinointijohtaja,