Summer image
Julkaistu 16.5.2022
Päivitetty 16.5.2022

Karjalan Kulttuurirahasto lahjoittaa LUT-yliopistolle 300 000 euroa. Lahjoituksellaan säätiö haluaa tukea paikallista tutkimusta ja koulutusta sekä antaa tunnustusta LUTin erinomaiselle menestykselle kansainvälisissä yliopistovertailuissa.

"LUT on merkittävä, koko Kaakkois-Suomen alueellista elinvoimaa lisäävä toimija ja siksi luonnollinen tukikohde. Myös uuden yhteiskuntatieteellisen koulutuksen tuomien mahdollisuuksien edistäminen on meille tärkeää”, sanoo Karjalan Kulttuurirahaston Isännistön puheenjohtaja Klaus Holttinen.

Varainkeruukampanja jatkuu kesäkuun loppuun saakka

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

"Olemme Karjalan Kulttuurirahaston lahjoituksesta erityisen kiitollisia. Se on yksi pitkäaikaisimmista kumppaneistamme. Lahjoitus auttaa rakentamaan LUT-yliopistolle vieläkin loistavampaa tulevaisuutta", LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa sanoo.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.