Teresa Kemppi-Vasama
Julkaistu 13.1.2022
Päivitetty 13.5.2022

LUT-yliopiston uuden hallituksen toimikausi on alkanut 1.1.2022 ja kestää neljä vuotta. Vuoden aikana kokouksia on neljä. Kokouspäivät ovat 30.3., 16.6., 16.9. ja 8.12.

Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Teresa Kemppi-Vasama. Toista kauttaan LUTin hallituksessa jatkava Teresa Kemppi-Vasama edustaa hallituksessa erityisesti yrittäjyyttä. Yli 70-vuotiasta hitsausalan perheyritystä luotsaavalla Kemppi-Vasamalla on myös laaja ymmärrys kansainvälisestä elektroniikkateollisuudesta Kempin ja joulukuussa pörssiin listautuneen Kempowerin kautta.

Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Liisa Rohweder. Rohweder on toiminut pitkään sekä Suomen että kansainvälisen WWF:n tehtävissä ja on tuonut hallitukseen vahvan asiantuntemuksensa ympäristö- ja ilmastokysymyksistä. Rohwederille alkanut kausi on kolmas LUTin hallituksessa.

Työvaliokuntaan puheenjohtajat ja Ahti Jaatinen-Värri

LUTin hallituksen työvaliokunnan tehtävänä on tarvittaessa osallistua hallituksen päätösesitysten valmisteluun sekä muut hallituksen sille valtuuttamat tehtävät. Työvaliokunnan muodostavat hallituksen puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä tutkijaopettaja Ahti Jaatinen-Värri.

Sijoitustoimikuntaan puheenjohtaja ja Paavo Ritala

Sijoitustoimikuntaan valittiin LUTin hallituksen puheenjohtajan lisäksi professori Paavo Ritala. LAB-ammattikorkeakoulun hallituksesta sijoitustoimikunnassa on jäsenenä DI Pär-Gustaf Relander. Sijoitustoimikunnan tehtävänä on ohjata LUT-korkeakoulujen sijoitusstrategian käytännön toteuttamista.