Uusi yritysyhteistyön muoto

Electric Mobility Research Center (EMRC) vahvistaa sähköiseen liikenteeseen liittyvää poikkitieteellistä tutkimusta ja kehittää alan opetusta teollisuuden tarpeiden mukaan.

EMRC on sähköisen liikenteen tutkimuksen ydin LUT-yliopiston Lahden kampuksella. Tutkimuskeskus edistää tiedettä ja opetusta lähes kaikilla LUTin erikoisaloilla tekniikasta ja kauppatieteistä yhteiskunta- ja viestintätieteisiin.

EMRC edustaa uudenlaista yritysyhteistyötä LUT-yliopistolla. Se vahvistaa suomalaista tiedettä ja opetusta nopeasti kasvavalla teollisuuden alalla. Myös LAB-ammattikorkeakoulu tekee yhteystyötä EMRC:n kanssa, mikä lisää tutkimuskeskuksen suorituskykyä ja vaikuttavuutta.

Tahdomme tehdä läheistä yhteistyötä tekniikkaan erikoistuneiden korkeakoulujen kanssa, koska se auttaa meitä pysymään tuotekehityksen ja tutkimuksen edelläkävijänä.
Mikko Veikkolainen
Chief Technology Officer, Kempower

Tutkimusalustan toimintaprosessi

1 ▶
LUTin ja LABin tutkimusryhmät voivat tarjota EMRC:n aihealueisiin liittyviä hankehakemuksia, jotka erittelevät perusrahoituksen ja ulkoisen rahoituksen.
2 ▶
EMRC:n ohjausryhmä arvioi ja hyväksyy hakemukset ja myöntää perusrahoituksen.
3 ▶
Hankkeet käynnistetään perusrahoituksella, jota voidaan myös hyödyntää jatkossa ulkoisen rahoituksen ohessa.

Hankehaku

EMRC pyytää hanke- ja ideaehdotuksia LUTin ja LABin asiantuntijoilta. Ehdotukset jätetään seuraavasti:

• Rahoitettavien aloitteiden ja hankkeiden suhteen ei ole rajoitteita tai vaatimuksia, vaan EMRC ottaa vastaan hakemuksia erityyppisiin hankkeisiin, kuten väitöstutkimuksiin, lopputöihin, laitehankintoihin, opetuksen kehittämiseen, yritysvierailuihin, matkoihin ja julkaisuihin. Luovuutta rohkaistaan.
  • Kaikkiin hankehakemuksiin täytyy sisältyä LUTin kustannuksia.
  • Kolmannet osapuolet voivat osallistua hankkeisiin.
  • Hankesuunnitelmat voivat sisältää rahoitusta muun muassa EU:lta, säätiöiltä, Business Finlandilta ja vastaavilta rahoittajilta.
  • EMRC:n ohjausryhmä arvioi hakemuksia jatkuvasti.
  • Ohjausryhmä päättää harkintansa mukaan, mitkä aloitteet toteutetaan.
  • Hankehakemukset voivat lukeutua yhteen tai useampaan tällä sivulla listattuun teemaan. Monialaisuutta rohkaistaan.
  • Vaikka EMRC ottaa vastaan kaikkiin listaamiinsa teemoihin kuuluvia hakemuksia, se voi päättää priorisoivansa tiettyjä aihealueita rahoitusta myöntäessään. Nämä tutkimusalat on merkitty asteriskilla.
  • Ehdotukset lähetetään sähköpostitse tutkimusjohtaja Ville Naumaselle.

Ville Naumanen

Tutkimusjohtaja
Kempower Electric Mobility Research Center – EMRC

ville.naumanen@lut.fi

Uusimmat uutiset

Viimeksi tapahtunutta

Sähköisen liikenteen tutkimuskeskus EMRC rahoittaa ensimmäistä maisteritutkielmaansa

LUTin ja Kempowerin Electric Mobility Research Center (EMRC), joka avattiin marraskuussa 2023, rahoittaa nyt ensimmäistä maisteritutkielmaansa.

Korkeakoulujen EMRC-edustajat

Tommi Rissanen

Senior Expert

Lassi Aarniovuori