Julkaistu 14.4.2022
Tieto lisää tuloksia
Anja Rautsia
Asiantuntijajohtaja, Nordea Rahoitus Suomi Oy

Ennen kuvittelin tietojohtamisen tarkoittavan vain informaatiotulvan hallintaa, mutta koulutus laajensi ja muutti käsityksiäni. Pelkästään tiedon olemuksen parempi ymmärtäminen on avannut silmäni aivan uudenlaisille asioille: aloin ymmärtää selvemmin, millainen voimavara jokaisessa ihmisessä piilee.

Jokaisella työntekijällä on omaa erityisosaamista, hiljaista tietoa, joka pitäisi saada esille ja hyödyksi. Tämän oivalluksen lisäksi ohjelma päivitti tietoni virtuaalisista työskentelymuodoista ja sosiaalisen median mahdollisuuksista yrityksen toiminnassa sekä hälvensi niitä kohtaan tuntemiani epäluuloja.

Tietojohtaminen on mitä suurimmassa määrin strateginen kysymys, jolla on suora vaikutus yrityksen kilpailukykyyn. Alan koulutusta tulisi tarjota varsinkin keskijohdolle, joka on tiedon hyödyntämisessä portinvartijan asemassa. Tulokset jäävät toteutumatta, mikäli keskijohto ei näe järkevää syytä panostaa tietojohtamiseen.

Olen erittäin motivoitunut jakamaan osaamistani ja käyttämään saamaani koulutusta yritykseemme hyväksi. Uusimman tiedon, uusien ajattelumallien ja pitkän työkokemuksen yhdistämisellä on jo nyt saatu aikaan hyviä tuloksia ja valtava luovan tietopääoman kasvu.

Anja Rautsia
Asiantuntijajohtaja