Koulutusteema
Sijainti
Muu
Oppimismenetelmät
1 lähiopiskelupäivä, pari- ja ryhmätyöskentelyä, itsenäistä opiskelua ja henkilökohtainen harjoitustyö.
Aika ja paikka
Seuraava toteutus vuonna 2025 Helsingissä.
Hakuaika
Haku moduuliin ilmoitetaan myöhemmin.
1 250 € + alv 24 %
Kohderyhmä
Tietointensiivisten yritysten johto, keskijohto ja asiantuntijat sekä liiketoiminnan, tietoprosessien, henkilöstön ja organisaatioiden kehittäjät.
Yhteystieto
Pia Ruukki , puh. +358407567576 , sähköposti Pia.Ruukki@lut.fi
Lisätiedot
Moduuli on osa Tietojohtamisen asiantuntijaohjelmaa. Sen voi suorittaa myös itsenäisinä opintoina tai sisällyttää osaksi LUT EMBA -ohjelman henkilökohtaisesti valittavia opintoja.

Moduulissa perehdytään uuden tiedon luomiseen eli innovatiivisuuteen yhtenä tietojohtamisen tärkeimmistä osa-alueista. Innovatiivisuutta tarkastellaan sekä yksilöiden luovuuden, innovatiivisuutta tukevan vuorovaikutuksen että innovaatioiden johtamisen näkökulmista. Lisäksi selvennetään kuinka erilaisia tietojohtamisen työkaluja, menetelmiä ja systemaattisia lähestymistapoja voidaan hyödyntää yritysten kilpailukyvyn ja innovatiivisuuden parantamisessa sekä uusien tuotteiden kehittämisessä että liiketoimintaprosessien uudistamisessa. Tavoitteena on, että opintojen jälkeen osallistuja

• ymmärtää mitä luovuudella tarkoitetaan ja millaisiin tekijöihin yksilön luovuus perustuu
  • tuntee organisaatioiden uudistumiseen liittyvät tekijät sekä ymmärtää miten niitä voidaan mitata ja kehittää.

Moduulin teemat

• Luovuus ja sen taustatekijät

• Organisaation uudistumiskyky

• Innovatiivisen organisaation johtaminen

Asiantuntija

Aino Kianto

Moduulin vastuukouluttaja KTT Aino Kianto toimii tietojohtamisen professorina LUT-kauppakorkeakoulussa.