Summer image
Julkaistu 13.7.2021
Päivitetty 19.5.2022

Kevään 2021 opiskelijavalinta valmistui kokonaisuudessaan keskiviikkona 7. heinäkuuta.

Nyt hyväksytyksi tulleiden opiskelijoiden tulee ottaa opiskelupaikka vastaan ja tehdä lukuvuosi-ilmoittautuminen Oma Opintopolku -verkkopalvelussa viimeistään 16.7.2021 kello 15.00.

Mikäli koulutukseen hyväksytty jättää opiskelupaikan vastaanottamatta, paikkaa tarjotaan seuraavalle varasijalla olevalle hakijalle. Varasijoilta hakijoita voi tulla hyväksytyksi 2.8.2021 kello 15.00 asti.

Opiskelijaksi hyväksytyt ovat saaneet hakulomakkeella ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen viestin opiskelupaikan vastaanottamisesta Oma Opintopolku -verkkopalvelussa.

Katso ohjeet opiskelupaikan vastaanottamiseen, ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen (pdf-dokumentti opiskelijoiden UNI-portaalissa)

Highway-väylä ja avoin yliopisto tarjoavat myös mahdollisuuksia opiskeluun

Ilman tutkinto-ohjelmien opiskelupaikkaa jääneillä on mahdollisuus ilmoittautua LUTin Highway-ohjelmaan ja opiskella kauppatieteen tai tekniikan koulutusohjelmien ensimmäisen lukuvuoden opintoja. Ilmoittautuminen kandidaatti Highway-ohjelmaan on käynnissä 14.7.2021 klo 12.00 - 18.7.2021 klo 23.59.

Highway-ohjelman paikat arvotaan määräaikana ilmoittautuneiden kesken. LUT Highway väylässä on lukuvuodelle 2021-2022 yhteensä 99 kandidaattivaiheen paikkaa.

LUT Highway -väyläohjelman hyväksytysti ja alakohtaisten kynnysehtojen mukaan suorittaneet voivat keväällä 2022 hakea LUT-yliopistoon tutkinto-opiskelijoiksi ilman valintakoetta.

Highwayn lisäksi LUTin avoimessa yliopistossa voi suorittaa yksittäisiä opintojaksoja osaamisen täydentämiseksi tai suorittaa tekniikan tai kauppatieteiden väyläopinnot joiden perusteella voi hakea tutkinto-opiskelijaksi LUTin koulutusohjelmiin.

Tervetuloa opiskelemaan LUT-yliopistoon!

Lisätietoja kandidaatti Highway-väylästä: https://www.lut.fi/fi/opiskelu/avoin-yliopisto/lut-highway/lut-kandidaatti-highway

lut.highway@lut.fi