Joel Mero toimii apulaisprofessorina Jyväskylän yliopistossa.

Mero toimi aiemmin LUT-yliopiston digitaalisen markkinoinnin apulaisprofessorina. Hänen asiantuntemuksensa keskittyy uusien teknologioiden ja datan hyödyntämiseen asiakaskeskeisessä liiketoiminnassa. Hänen tutkimuksensa keskittyy datan ja analytiikan hyödyntämiseen markkinoinnissa, uusien teknologioiden käyttöönottoon ja yritysten digitaaliseen transformaatioon.

Mero on kouluttanut digitaalista markkinointia ja liiketoimintaa yliopisto-opiskelijoille ja liikkeenjohtajille kahdeksassa eri yliopistossa ja kahdessa eri MBA-ohjelmassa ympäri Suomea. Hän on saanut kaksi kertaa parhaan tutkimuspaperin palkinnon arvostetussa B2B-markkinoinnin tieteellisessä julkaisusarjassa (Industrial Marketing Management). Lisäksi hän on yksi tekijöistä kirjassa Digitaalinen markkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän (2022).

Joel Mero

KTT