TkT Antero Tervonen toimii laskentatoimen yliopisto-opettajana LUT-kauppakorkeakoulussa.

Tervonen on myös kokenut aikuiskouluttaja, jolla on pitkä kokemus kouluttajana ja akateemisena johtajana Controllerin asiantuntijaohjelmassa sekä kouluttajana Talous & Rahoitus -moduulivalikossa, KATI – Johtamisen täydennyskoulutusohjelmassa sekä useissa yrityskohtaisissa tilauskoulutuksissa. Hän toimii myös talouden kouluttajana uudessa Hyvinvointipalveluiden johtamisen ohjelmassa.

Hänen tutkimuskohteitaan ovat:

• kirjanpidon erityiskysymykset
  • tilinpäätös ja sen analysointi eri toimialoilla
  • talouden simulointi
  • strategiseen johtamiseen kytketty taloussuunnittelu
  • laatujohtamisen erityiskysymykset

Tervonen on palkittu kouluttaja:

• Lappeenrannan teknillisen yliopiston ylioppilaskunnan Vuoden 2018 opintojakso ‐palkinto
  • Suomen Ekonomiliiton vuoden 2008 Ekonomiopetussaavutuspalkinto
  • Lappeenrannan teknillisen yliopiston Koulutus- ja kehittämiskeskuksen aikuiskouluttaja vuonna 2007
  • Lappeenrannan teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnan Vuoden 2002 opetusmateriaali ‐palkinto
  • Suomen Ekonomiliiton Vuoden 1997 Opetussaavutuspalkinto

Yliopisto-opettaja Antero Tervosen julkaisuihin voit tutustua LUTin tutkimustietokannassa. Antero Tervonen LinkdeIn:ssä.