Koulutusteema
Sijainti
Lahti
Oppimismenetelmät
Luento-opetus lähipäivien aikana, etätehtävät Moodlessa sekä harjoitustyö
Aika ja paikka
Seuraava toteutus vuonna 2025 Lahdessa.
Hakuaika
Haku moduuliin ilmoitetaan myöhemmin.
1650 € + alv 24 %
Kohderyhmä
Yrityksen johto, kehitystehtävissä toimivat, innovaatiotoimintaan osallistuvat asiantuntijat, projektipäälliköt.
Yhteystieto
Sari Valkeapää , puh. +358405351935 , sähköposti Sari.Valkeapaa@lut.fi
Lisätiedot
Moduuli on osa Innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelmaa. Sen voi suorittaa myös itsenäisinä opintoina tai sisällyttää osaksi LUT EMBA -ohjelman henkilökohtaisesti valittavia opintoja.

Opintojakson tavoitteena on antaa osallistujalle kokonaiskuva innovaatiotoiminnan kentästä ja käytettävästä peruskäsitteistöstä ja konsepteista. Innovaatiotoimintaa käsitellään prosessina, joka sisältää erilaisia vaiheita.  Opintojakson aikana osallistuja oppii näkemään tämän prosessin osana yrityksen toimintaa, ja ymmärtää eri vaiheisiin liittyvät riskit ja haasteet innovaatiojohtamisen ja yrityksen liiketoiminnan näkökulmasta. Moduulin aikana tarkastellaan myös erilaisia innovaatiotyyppejä (esim. tuote-, palvelu- ja softainnovaatiot) ja pohditaan eri innovaatiotyyppien erityispiirteiden asettamia vaatimuksia innovaatiojohtamiselle.

Sisältö:

• Teknologiaan ja innovaatiojohtamisen kenttä ja käsitteistö
  • T&K-toiminta, tuotekehitys ja innovaatiotoiminta
  • Innovaatiotoiminnan vaiheet
  • Innovaatioprosessi yrityksessä
  • Erilaiset innovaatiotyypit ja näiden eritysipiirteet
  • Uudistumiskyvyn merkitys liiketoiminnalle

Asiantuntija

Antero Kutvonen

Tutkijatohtori, TkT Antero Kutvonen on Innovaatio - uudistumisen taito -moduulin vastuuluennoitsija.