LUT-yliopisto – englanninkielinen kandihaku
Julkaistu 19.12.2023
Päivitetty 19.12.2023

LUTissa on tarjolla kevään ensimmäisessä yhteishaussa 150 aloituspaikkaa, joista 125 on tekniikan ja 25 kauppatieteiden alalle.

LUT-yliopistossa käynnistyy elokuussa 2024 kahdeksan englanninkielistä kandidaattiohjelmaa. Englanninkieliset ohjelmat ovat suomenkielisten ohjelmien tavoin kolmevuotisia, ja ne johtavat tekniikan tai kauppatieteiden kandidaatin tutkintoa vastaavaan Bachelor of Science in Technology tai Bachelor’s of Science in Economics and Business Administration -tutkintoon. Kandidaattiohjelmista voi jatkaa LUTin maisteriohjelmiin.

“Parhaillaan käynnissä olevien englanninkielisten kandidaattiohjelmien opiskelijoista lähes viidennes on Suomen kansalaisia. Opinnot helpottavat pääsyä kansainvälisille työmarkkinoille, sillä opiskelija saa alan osaamisen lisäksi vahvan kielitaidon ja valmiudet työskennellä kansainvälisessä ympäristössä“, kuvailee koulutuksen vararehtori Jaana Sandström

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Uudet ohjelmat: Computational Engineering ja Sustainable International Business

Kevään ensimmäisessä yhteishaussa on mukana kaksi uutta ohjelmaa, jotka toteutetaan lähiopetuksena Lappeenrannan kampuksella.

Uudessa englanninkielisessä Computational Engineering -kandidaattiohjelmassa yhdistetään matematiikan ja tietotekniikan opintoja. Ohjelmassa opetetaan ratkaisemaan tosielämän ongelmia ja kehittämään toimivia ratkaisuja algoritmien avulla.

Kauppatieteiden uudessa kandidaattiohjelmassa opetetaan, miten uutta, kansainvälistä liiketoimintaa luodaan ratkaisemalla järjestelmätason kestävyyshaasteita. Sustainable International Business -ohjelma yhdistää kansainvälisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja hankintatoimen näkökulmia kestävyysajatteluun.

Tutustu kaikkiin haussa oleviin ohjelmiin:

Lappeenranta

Lahti

Kuka voi hakea?

Kevään ensimmäisessä yhteishaussa voivat hakea Suomessa ylioppilastutkinnon tai vastaavan suorittaneet hakijat.

Muualla kuin Suomessa aiemman tutkintonsa suorittaneet hakevat rolling admission -haussa, joka on auki 15.5.2024 klo 15 asti.

Milloin voi hakea?

Englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin haetaan osoitteessa studyinfo.fi. Hakuaika alkaa 3.1.2024 klo 8 ja päättyy 17.1.2024 klo 15.

Mistä voi kysyä lisätietoja?

Lisätietoja: admission@lut.fi

Lue myös: