Julkaistu 10.4.2022
Päivitetty 27.5.2022

Pankkialan esimiestehtävissä työskennellessäni koin tarvitsevani täydennyskoulutusta. Koulutusohjelman löytäminen oli haastavaa, sillä opiskelun tuli sopia työssäkäyvän kouluikäisten lasten äidin aikatauluihin. Kollegani suositteli opintoja Lappeenrannassa, ja yliopisto ohjasi minut Tietojohtamisen erikoistumisopintoihin.

Koulutus oli suunniteltu äärimmäisen hyvin: ohjelma eteni kuin juna, ja se oli kuin minulle räätälöity. Opintojen moniulotteinen sisältö innosti analysoimaan omaa työyhteisöä uusista näkökulmista.
Heli Lahtinen
Apulaisjohtaja, Nordea, Espoo-Leppävaara

Valinta osoittautui loistavaksi. Pankkialalla työskentelee paljon konkareita, jotka jäävät pian eläkkeelle. Heidän kullanarvoisen osaamisensa siirtäminen nuorille ja vastavuoroisesti nuorison tuoreiden näkemysten jakaminen on haaste, johon sain opinnoista uusia näkemyksiä ja työkaluja. Oivalsin tiedon jakamisen tärkeyden entistä syvemmin, ja huomasin myös, että Nordeassa tietojohtamista on jo kehitetty pitkälle.

Lappeenrannan teknillisen yliopiston Koulutus- ja kehittämiskeskuksen koulutus oli suunniteltu äärimmäisen hyvin: ohjelma eteni kuin juna, ja se oli kuin minulle räätälöity. Opintojen moniulotteinen sisältö innosti analysoimaan omaa työyhteisöä uusista näkökulmista.

Koin erittäin antoisaksi myös keskustelut ryhmässä: huomasin, että kaikilla toimialoilla kohdattiin samoja haasteita. Tietojohtamisen erikoistumisopinnot antavat teoriapohjaa ja välineitä suomalaisessa tietoyhteiskunnassa toimimiseen.

Heli Lahtinen
Apulaisjohtaja