LUT University Lappeenranta campus.
Julkaistu 12.7.2022
Päivitetty 19.8.2022

Maaliskuussa 2022 päättyneessä korkeakoulujen toisessa yhteishaussa LUTin suomenkielisiin kandidaattiohjelmiin pyrki 4196 hakijaa. LUT-yliopistoon hyväksyttiin 460 uutta tekniikan ja 160 uutta kauppatieteiden opiskelijaa.  Onnea kaikille valituille!

Hyväksytyksi tulleiden opiskelijoiden tulee ottaa opiskelupaikka vastaan ja tehdä lukuvuosi-ilmoittautuminen Oma Opintopolku -verkkopalvelussa viimeistään 15.7.2022 kello 15.00.

Mikäli koulutukseen hyväksytty jättää opiskelupaikan vastaanottamatta, paikkaa tarjotaan varasijalla olevalle hakijalle. Varasijalta LUTiin voi tulla hyväksytyksi 2.8.2022 kello 15.00 asti.

Opiskelijaksi hyväksytyt ovat saaneet hakulomakkeella ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen viestin opiskelupaikan vastaanottamisesta Oma Opintopolku -verkkopalvelussa. Ohjeet uusille opiskelijoille opintojen aloittamiseen on koottu eLUT-opiskelijaportaaliin.

Kesähaussa mukana englanninkielisiä tekniikan kandidaattiohjelmia

LUT tarjoaa ilman opiskelupaikkaa jääneille toisen mahdollisuuden päästä opiskelemaan tekniikkaa vielä tänä syksynä. Kesähaussa mukana olevat englanninkieliset kandidaattiohjelmat sekä lisätietoja hakemisesta löytyy LUTin verkkosivuilta. Hakuaika ohjelmiin alkaa 18.7. ja päättyy 5.8.2022 kello 15.

Englanninkielisessä ohjelmassa opiskelu vahvistaa kielitaitoa ja antaa erinomaiset valmiudet työskennellä kansainvälisessä ympäristössä. Kesähaussa on tarjolla opiskelupaikkoja myös tilapäisen suojelun saaneille.

Myös Highway-väylä ja avoin yliopisto tarjoavat mahdollisuuksia opiskeluun

Ilman tutkinto-ohjelmien opiskelupaikkaa jääneillä on mahdollisuus ilmoittautua LUTin avoimen yliopiston Highway-ohjelmaan ja opiskella kauppatieteen tai tekniikan koulutusohjelmien ensimmäisen lukuvuoden opintoja. Ilmoittautuminen Highway-ohjelmaan on käynnissä 13.7.2022 klo 12.00 - 17.7.2022 klo 23.59.

Highway-ohjelman paikat arvotaan määräaikana ilmoittautuneiden kesken. LUT Highway -väylässä on lukuvuodelle 2022–2023 avoinna yhteensä 90 kandidaattivaiheen paikkaa. Opinnot suoritetaan täysipäiväisesti opiskellen Lappeenrannassa tai Lahdessa koulutusohjelmasta riippuen. LUT Highway -väyläohjelman hyväksytysti ja alakohtaisten kynnysehtojen mukaan suorittaneet voivat keväällä 2023 hakea LUT-yliopistoon tutkinto-opiskelijoiksi ilman valintakoetta.

Highwayn lisäksi LUTin avoimessa yliopistossa voi suorittaa yksittäisiä opintojaksoja osaamisen täydentämiseksi tai suorittaa tekniikan tai kauppatieteiden väyläopinnot, joiden perusteella voi hakea tutkinto-opiskelijaksi LUTin koulutusohjelmiin.

Tervetuloa opiskelemaan LUT-yliopistoon!

Lisätietoja Highway-väylästä: https://www.lut.fi/fi/opiskelu/avoin-yliopisto/lut-highway/lut-kandidaatti-highway

lut.highway@lut.fi