LUT Kouvolan alueyksikkö | Think Track
Julkaistu 9.1.2024
Päivitetty 9.1.2024

Kouvolassa järjestetään 30.1.–1.2. Think Track Hacathon -niminen haastetapahtuma opiskelijoille. Tavoitteena on ideoida uusia ratkaisuja Kouvolan vetovoiman parantamiseksi erityisesti opiskelijoiden näkökulmasta. Paras idea palkitaan. Tapahtuman toteuttavat LUT-yliopisto, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu (Xamk) ja Kouvola Innovaatiopalvelut (Kinno).

“Tapahtuma tarjoaa opiskelijoille erinomaisen mahdollisuuden osoittaa kykynsä ja ratkaista yhteistyöllä aitoja tosielämän ongelmia. Odotamme tapahtumaan kansainvälistä joukkoa opiskelijoilta useilta eri aloilta”, sanoo tutkijaopettaja Jyri Vilko LUT-yliopiston Kouvolan alueyksiköstä.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Englanninkieliseen Think Track Hackathon -tapahtumaan mahtuu mukaan 40 opiskelijaa LUTista ja Xamkista. Opiskelijat pääsevät opiskelemaan ketterää kehitystä eli sitä, miten ideoita voidaan kehittää nopeasti konsepteiksi. Kolmipäiväiseen ohjelmaan kuuluu puheenvuoroja, mentorointia, esityksiä ja iltaohjelmaa. Voittajaryhmä palkitaan 1.2. klo 15.30 tapahtuman päätteeksi.

“Tämä on Kouvolan talven kohokohta. Opiskelijat saavat varmasti mieleenpainuvan kokemuksen ja Kouvola puolestaan raikkaita uusia ajatuksia kaupunkikehitykseen”, kertoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Sanna Kauppi Kouvolan Innovaatiopalveluista.

Think Track Hackathon Kouvolassa

• Alkaa 30.1. klo 10 ja päättyy 1.2. klo 16.30.
  • Järjestetään Kohoa Synergiakeskuksessa (Kauppalankatu 13, 45100 Kouvola).
  • Tapahtuma on englanninkielinen.
  • Opiskelijat voivat hakea tapahtumaan 18.1. mennessä:  https://forms.gle/tWRKJuwhB3anQSE89

Heidi Järvi

Projektipäällikkö, Xamk