Introduction | 2025 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Stang Sarah, Meriläinen Mikko, Blom Joleen, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Monstrosity in Games and Play: A Multidisciplinary Examination of the Monstrous in Contemporary Cultures | 2025 Tyyppi C2 Book (editor) Tekijä(t) Stang Sarah, Meriläinen Mikko, Bloom Joleen, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Accessibility of Educational Games and Game-Based Approaches to People with Learning and Physical Disabilities: A Systematic Literature Review | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Effects of Gamification on Motivations of Elementary School Students: An Action Research Field Experiment | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Mohammed Mohammed, Fatemah Amal, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Embraceable Virtual Paws: Player Experiences in Animal Shelter Simulator | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Lu Chien, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Esports for People with Disabilities | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Baltzar Pauliina, Kämäräinen Markus Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Forced to Choose Silence: Social Gaming with Disabilities | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Games, Business, and Gamers: How to Facilitate a Game Accessibility Transition across the Gaming Ecosystem? | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Buttler Pekka, Vesa Mikko Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Gamification. A Conceptual Critique to Move Forwards | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Gaming (the Pandemic) with Vision Impairment: An Autoethnographic Account | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences
Inclusive VR gaming with older adults: Accessibility of entertainment and educational VR games | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Introduction to the Minitrack on Services for All: Inclusion, Accessibility, and Diversity | 2024 Tyyppi B3 Unrefereed conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Siemon Dominik, Schrier Karen, Hyrynsälmi Sami Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Not just Atmosphere: Game Music Design for Accessible In-Game Information Communication | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Westerholm Rudolf, Tuuri Kai, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Older adults' playful experiences of VR gaming | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Paavilainen Janne, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Trial and error: Finding suitable assistive technology for gaming | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Turunen Markku, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
“It’s Easier to Play Alone”: A Survey Study of Gaming With Disabilities | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Marku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Accessibility of games and game-based applications: A systematic literature review and mapping of future directions | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Accessibility of Kahoot! And Quizizz: Utilizing Educational Games with Elderly Students | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Hassan Lobna, Turunen Markku, Aura Isabella Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Assistive Technology in Gaming: A Survey of Gamers With Disabilities | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Do you have a moment to increase world awesome? Game-basiertes Engagement für Sozialen Wandel | 2023 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Leigh Elyssebeth Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Gamified city for 6th graders: The effect of gameful experience on students’ 21st century readiness in Finland | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Aura Isabella, Järvelä Simo, Hassan Lobna, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Participatory Budgeting Case Studies throughout the Ages: A Longitudinal, Thematic, Systematic Literature Study | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Rakshya Bhattarai, Hassan Lobna, Vesa Mikko Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Role-play experience’s effect on students’ 21st century skills propensity | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Aura Isabella, Järvelä Simo, Hassan Lobna, Hamari Juho Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences
Social Accessibility in Multiplayer Games: Theory and Praxis | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
The multiplex of value creation and capture logics in the video game industry: An integrative review of 20 years of studies and a future research agenda | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Lehtonen Miikka J., Gustafsson Robin, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Transforming a school into Hogwarts: Storification of classrooms and students’ social behaviour | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Aura Isabella, Hassan Lobna, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Why do people use VR (games)? A study on factors predicting continued use and spending | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Jylhä Henrietta, Sjöblom Max, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Popular Accessibility Settings in Digital Games: What Accessibility Settings Do Players with Disabilities Use and Need? | 2022 Tyyppi B3 Unrefereed conference proceedings Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Turunen Markku, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Social aspects in game accessibility research: a literature review | 2022 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Baltzar Pauliina Liiketoiminta ja yhteiskunta LUT School of Engineering Sciences
Storifying a Serious Mobile Game: Exploring Players’ Perception of Storification Features, Narrative Engagement, and Behavioral Intentions | 2022 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Järvelä Simo, Wei Lewen, Hassan Lobna, Hamari Juho Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences