Summer image
Julkaistu 12.5.2022
Päivitetty 13.5.2022

Liikesivistysrahasto lahjoittaa LUT-yliopistolle 700 000 euroa. Summa kohdennetaan kauppatieteen koulutusalalle. Lahjoituksellaan säätiö tukee korkeatasoista kauppatieteellistä tutkimusta, joka käsittelee varsinkin datataloutta, johtamisosaamista, liiketoiminnan uudistamista, tulevaisuuskestävää ympäristöä sekä yrittäjyyttä, skaalautumista ja kasvua.

”Lahjoituskriteerejä olivat yliopiston akateeminen menestys tieteellisessä tutkimuksessa, yhteiskunnallinen vaikuttavuus ekonomien ja tohtorien lukumäärällä mitattuna sekä saamamme lahjoitukset yliopistojen alueilta viimeisten 10 vuoden aikana”, Liikesivistysrahaston toimitusjohtaja Johanna Vesterinen kertoo.

Varainkeruukampanja jatkuu kesäkuun loppuun saakka

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

"Liikesivistysrahaston lahjoitus on todella hieno lahja koko yliopistolle ja jokaiselle luttilaiselle! Se on myös suuri luottamuksen osoitus kauppatieteen tutkimustamme ja koulutustamme kohtaan", LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa sanoo.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.