Agile Finlandin Academic Awards -kilpailun voittajat vuonna 2023: Joonas Ryynänen (LUT-yliopisto), Katja Kopra-Kullas (LUT-yliopisto) ja Konsta Kantola.
Julkaistu 17.4.2023
Päivitetty 18.4.2023

Agile Finland ry palkitsi maaliskuun lopulla kolme viime vuonna julkaistua, ketterän kehityksen pro gradu -työtä. LUT voitti ensimmäistä kertaa järjestetyssä kilpailussa kaksi kategoriaa kolmesta. Palkintosumma oli 1 000 euroa.

Joonas Ryynäsen työ "Viitekehyksen luominen automaattisten julkaisuputkien suunnitteluun" valittiin yleisön suosikiksi.

”Kirjoitin graduani samaan aikaan, kun olin LUTilla myös töissä. Tehtävänäni oli suunnitella verkkokurssi samasta aiheesta. Järjestely toimi oikein hyvin, koska sain kirjoittaa gradun työstäni”, Ryynänen sanoo.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Katja Kopra-Kullas palkittiin työstään "Johtamisen koettu muutos ketterään toimintatapaan siirryttäessä: tiimiläisten, agile coachien ja johtajien näkemyksiä finanssialan organisaatiossa".

”Minulle oli alusta asti selvää, että tutkimusaiheeni liittyisi jollakin tavalla ketteryyteen. Työskentelin tutkimusta tehdessäni asiakaspalvelussa, joka on parhaillaan valtavassa muutoksessa erityisesti johtajuuden näkökulmasta”, Kopra-Kullas sanoo.

Voittajat esittelivät työnsä 28.–29.3. järjestetyssä ScanAgile -konferenssissa

Lue myös: