Täydennyskoulutus_SOTE EMBA kuva nettisivut

Hyvinvointialueisiin liittyvä rakenteellinen muutos vaatii sosiaali- ja terveysalan johto- ja asiantuntijatehtävissä työskenteleviltä rohkeaa ja uudistavaa otetta. Murroksen keskellä muutosjohtamisen, talouden- ja prosessien hallinnan sekä viestinnän osaaminen korostuu entisestään.

Laadukkaiden ja taloudellisesti kestävien hyvinvointipalveluiden tuottaminen on tulevaisuuden valttikortti. Asiakaslähtöisyys on tärkeää sekä kliinisesti että organisaatioiden ja yritysten liiketoiminnan tasolla. Palveluketjussa kaikelle voidaan ja täytyy laskea hinta.

Julkinen ja yksityinen terveydenhuolto voivat vuoropuhelussa oppia paljon toisiltaan. Kannustan kaikkia hyvinvointialalla työskenteleviä pitämään mielensä avoimena ja tarkastelemaan omaa alaansa kriittisesti ja rakentavasti. Moninaisuus ja monikulttuurisuus ovat vahvuuksia, joista meidän on opittava ammentamaan yhteistä hyvää.

Kahden korkeakoulun yhteistyössä tuottama asiantuntijaohjelmamme yhdistää yliopiston tieteellisen tutkimuksen ammattikorkeakoulun konkreettisiin työelämän esimerkkeihin hyvinvointialalta. Meillä on tuhannen taalan paikka uudistaa hyvinvointipalveluita – tartutaan siihen yhdessä.

Emilia Laapio-Rapi

FT Emilia Laapio-Rapi toimii Hyvinvointipalveluiden johtaminen -asiantuntijaohjelman akateemisena johtajana ja LAB-ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan yliopettajana.