Winter image

Miten EU-maat ovat selviämässä kriisitalvesta ja kuinka yhtenäisinä? Miten toimitusvarmuutta, omavaraisuutta ja myös energiamarkkinoiden kehittämistä edistetään pidemmällä aikavälillä niin EU:ssa kuin Suomessa? Entä mihin suuntaan Ukraina ja Venäjä kehittyvät energian suhteen ja mitä se tarkoittaa meille?

Euroopan parlamentin Suomen-toimisto ja LUT-yliopisto järjestävät aiheesta keskustelun perjantaina 3.2. klo 11–12 Eurooppasalissa (Malminkatu 16, Helsinki). Mukana keskustelemassa ovat:

• Euroopan parlamentin jäsen Miapetra Kumpula-Natri (S&D, sd.)
  • Europan parlamentin jäsen Heidi Hautala (Greens, vihr.)
  • Professori ja dekaani Olli Pyrhönen, LUT School of Energy Systems
  • Helsingin yliopiston professori ja Maanpuolustuskorkeakoulun dosentti Veli-Pekka Tynkkynen

Keskustelun juontaa toimittaja Anna Karismo. Keskustelu striimataan parlamentin toimiston Facebook-sivulla.

Olet tervetullut mukaan keskustelemaan energiakysymyksistä joko Helsinkiin Eurooppasaliin (Malminkatu 16) tai striimin päähän.