Julkaistu 9.4.2022
Päivitetty 20.5.2022
Hannu Virkkunen
Johtaja, Tuomi Yhtiöt Oy

Erikoistumisopinnoissa esitellään tietojohtamisen mahdollisuudet monipuolisesti. Opintojen yhteydessä löysin uusia malleja ajatella ja toimia, sekä työkaluja liiketoimintamallien ja tietojohtamisen kokonaisuuksien hallintaan. Teoreettinen näkemys auttoi ymmärtämään yrityksemme käytäntöjä ja tehostamaan niitä edelleen.

Lappeenrannan teknillinen yliopisto on Suomessa ainoa yliopisto, jossa tietojohtamista voi opiskella pääaineena. Koulutus- ja kehittämiskeskus hyödyntää tätä osaamista. Luennoitsijoiden joukossa on todellisia helmiä ja aikuiskoulutus toimii joustavasti. Erikoistumisopintojen innoittamana olen jatkanut kohti tuotantotalouden diplomi-insinöörin tutkintoa.

Tieto ja kompetenssi ovat toimialasta riippumatta yritysten keskeisiä kilpailuetuja. Henkilöstön koulutuksesta kannattaa huolehtia ja ylläpitää osaamista. Mikäli henkilöstöllä on motivaatiota koulutukseen, panostus maksaa varmasti itsensä takaisin.

Hannu Virkkunen
Johtaja