LUT-yliopisto – kv-tapahtumat 2023, kuvassa kedon kukkia
Julkaistu 21.4.2023
Päivitetty 4.5.2023

LUT-yliopisto isännöi pian useita merkittäviä kansainvälisiä tapahtumia. Toukokuun lopulla International Conference on Communities and Technologies (C&T) kerää tutkijoita, muotoilijoita, opetusalan ammattilaisia, teollisuuden edustajia ja opiskelijoita Lahden Sibelius-taloon. Kansainvälinen C&T-konferenssi on viestintäteknologiaa koskevan tieteellisen keskustelun ja tutkimustiedon levittämisen ensisijainen foorumi.

Kesäkuussa Suomessa järjestetään ensimmäistä kertaa International Conference on European Energy Markets (EEM). Tutkijat ympäri maailmaa kerääntyvät LUTin Lappeenrannan kampukselle keskustelemaan energian mallintamisesta, markkinoiden muotoilusta, sääntelykäytänteistä ja ilmastonmuutoksesta.

Niin ikään 19. Nordic Filtration Symposium järjestetään kesäkuussa Lappeenrannan kampuksella. Tapahtumassa erotustekniikan asiantuntijat keskustelevat tekniikan ja talouden ratkaisuista kiertotalouden erotusteknisiin haasteisiin. Lisäksi tapahtuman yhteydessä järjestetään SCI-MAT-tutkimusalustan ensimmäinen tieteellinen seminaari.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

”Isännän rooli kansainvälisessä konferenssissa tarkoittaa, että LUT on voittanut tiukan kilpailun. Suuri kiitos kuuluu henkilökunnallemme erinomaisesta työstä”, tutkimuksen vararehtori Jari Hämäläinen sanoo.

Myös EUA-CDE Annual Meeting tuo Lahteen kesäkuussa akateemisia johtajia, kokeneita tieteentekijöitä, tohtorikoulutuksen ammattilaisia, tutkijoita ja väitöstutkijoita. Tapahtuma keskittyy tohtorikoulutuksen viestinnän eri ulottuvuuksiin. Lisäksi tutkijat ympäri maailmaa osallistuvat LUTin isännöimään FINT Workshop 2023 on trust within and between organizations -työpajaan Helsingissä kesäkuussa.

“Ensimmäinen askel LUTin maineen kasvattamisessa on, että meidät tunnetaan kansainvälisesti. Konferenssit ja muut tapahtumat tuovat meille arvokasta näkyvyyttä. Myös THE-rankingeissä maine sekä kansainvälisen tunnustuksen saaminen ovat välttämättömiä – ja me LUTissa otamme rankingit vakavasti”, Hämäläinen lisää.

Kansainväliset tapahtumat kesällä 2023

Lue myös: