Spring image
Julkaistu 27.9.2023
Päivitetty 27.9.2023

LUT on allekirjoittanut Fulbright Suomi -säätiön kanssa sopimuksen yhteistyön tiivistämiseksi, jonka myötä kartoitetaan yhteisiä mahdollisuuksia ja uusia yhteistyömuotoja osapuolten välillä.

”Fulbright Suomi -säätiö tarjoaa arvokasta kokemusta ja verkostoja Suomen ja Yhdysvaltojen akateemiseen yhteistyöhön. Etsimme yhdessä uusia tapoja yhdistää akateemisia yhteisöjä Suomessa ja Yhdysvalloissa”, sanoo LUT-kauppakorkeakoulun professori ja Fulbright Suomi -säätiön hallituksen jäsen Kirsimarja Blomqvist.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Säätiön tehtävänä on edistää tiedon ja ammattiosaamisen vaihtoa Suomen ja Yhdysvaltojen välisten koulutusyhteyksien avulla, ja se tarjoaa tutkimus- ja koulutusvaihtoon apurahoja, tukea ja aktiivisen alumniverkoston.

”Yhteistyö LUT-yliopiston kanssa on ollut erinomaista. Tälle vahvalle perustalle on ilo alkaa rakentaa entistäkin syvempää ja laajempaa yhteistyötä”, sanoo säätiön toimitusjohtaja Terhi Mölsä.

”Olen erittäin innoissani molemminpuolisesta kiinnostuksesta tutkia mahdollisuuksia säätiön kanssa. Viestini LUTin henkilöstölle ja opiskelijoille on, että kun harkitset tutkimus- tai opiskelijavaihtoa amerikkalaisten kanssa, tarkista, mitä Fulbright Suomi -säätiö tarjoaa. Olen varma, että sopimuksen myötä saamme aikaan mahtavia juttuja”, lisää LUTin kasvujohtaja, Fulbright-alumni Petri Ajo.

Terhi Mölsä, CEO, Fulbright Suomi -säätiö, terhi.molsa@fulbright.fi

Lue myös: