Summer image
Julkaistu 13.6.2022
Päivitetty 13.6.2022

Etelä-Karjalan kauppakamari lahjoittaa LUT-ylipistolle 35 000 euroa. Lahjoituksellaan se osallistuu LUTin varainhankintakampanjaan.

”LUT-yliopisto etsii tulevaisuuden ratkaisuja, jotka auttavat eteläkarjalaisia yrityksiä uudistumaan ja menestymään”, Etelä-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtaja Mika Peltonen toteaa lahjoituksen perusteista.

Peltonen suosittelee alueen yrityksille lämpimästi LUT-yliopiston varainhankintaan osallistumista kampanjan loppumetreillä. Hänen mukaansa lahjoitus LUTille on tulevaisuusinvestointi.

Varainkeruukampanjan viimeiset viikot käynnissä

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Kampanja-aika loppuu kesäkuun 2022 viimeisenä päivänä.

”Etelä-Karjalan alueen kauppakamariyhteisö on ollut LUT-yliopiston kumppani yliopiston perustamisesta lähtien eli jo yli 50 vuoden ajan. Olemme erittäin kiitollisia tästä lahjoituksesta ja luottamuksesta toimintamme vaikuttavuuteen. LUT on yksi Etelä-Karjalan pitkän aikavälin kilpailukyvyn lähteistä”, LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa sanoo.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.