Summer image
Julkaistu 24.5.2022
Päivitetty 24.5.2022

Suomen Ekonomit lahjoittaa yhteensä miljoona euroa kauppatieteen koulutukseen ja tutkimukseen. LUTin osuus lahjoituksesta on 90 000 euroa.

”Haluamme tukea opiskelijoiden jaksamista ja hyvinvointia yliopistoilla. Opiskelijat ovat tulevaisuuden voimavara”, sanoo Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari.

Suomen Ekonomien mukaan kauppatieteet ovat avainasemassa, kun ratkotaan ilmastonmuutokseen ja väestön ikääntymiseen liittyviä ongelmia.

Varainkeruukampanja jatkuu ensi kesään saakka

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

”Meidän tehtävämme on auttaa yhteiskuntaa ja yrityksiä uudistumaan kestävästi sekä kouluttaa tulevaisuuden osaajia tähän tarkoitukseen. Olemme Suomen Ekonomien lahjoituksesta erittäin kiitollisia: se on suuri luottamuksen osoitus koulutustyötämme kohtaan”, rehtori Juha-Matti Saksa kertoo.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.