uutiskuva LUT Lahjoitus Metsä-Group
Julkaistu 21.3.2022
Päivitetty 31.3.2022

Metsä Group lahjoittaa 160 000 euroa LUT-yliopiston varainhankintaan. Lahjoitus on osa lähes miljoonan euron kokonaisuutta, jossa lahjoituksen saavat myös Aalto-yliopisto, Tampereen yliopisto, Åbo Akademi, Jyväskylän yliopisto sekä Itä-Suomen yliopisto.

"Yliopistojen laadukas tutkimus ja korkeakoulutus muodostavat pohjan koko metsäteollisuuden kehitykselle. Tulevaisuuden osaamisen varmistaminen on meille erittäin tärkeää", sanoo Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä.

Metsä Group kohdistaa lahjoituksensa tekniikan koulutusalalle sekä luonnontieteelliselle ja maatalous–metsätieteelliselle koulutusalalle yliopistosta riippuen.

Varainkeruukampanja jatkuu kesäkuun loppuun saakka

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

"Olemme Metsä Groupin lahjoituksesta erittäin kiitollisia. On hienoa, että yhtiö haluaa tukea sellaista koulutusta ja tutkimusta, joilla etsitään kestäviä ratkaisuja tulevaisuuden ongelmiin", LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa toteaa.