Summer image
Julkaistu 31.1.2023
Päivitetty 31.1.2023

Suur-Savon Osuuspankki lahjoittaa LUT-yliopistolle 75 000 euroa. Lahjoitus käytetään vedenkäsittelytekniikan diplomi-insinööriohjelman käynnistämiseen Mikkelissä. Lahjoituksellaan osuuspankki tukee Blue Economy Mikkeli -hanketta ja luo elinvoimaa Etelä-Savoon. Paikalliset vastuullisuusteot ovat myös pankin omistaja-asiakkaiden vahva toive.

”LUT-yliopisto on aktiivinen toimija Etelä-Savossa ja läsnä myös fyysisesti. Tämän vuoksi halusimme kohdistaa tukemme heille. Yhteistyömme on jatkunut pitkään mm. osuustoiminta- ja yrittäjyyden professuurien tukemisen muodossa”, Suur-Savon Osuuspankin toimitusjohtaja Jari Himanen kertoo.

”Olemme erittäin kiitollisia Suur-Savon Osuuspankin lahjoituksesta ja luottamuksesta toimintamme vaikuttavuuteen. Lahjoitus auttaa rakentamaan LUTin Mikkelin yksikölle ja koko Etelä-Savolle vieläkin loistavampaa tulevaisuutta”, LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa toteaa.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Jari Himanen

Toimitusjohtaja