Students in lecture hall at LUT University campus
Julkaistu 27.1.2023
Päivitetty 1.2.2023

Ohjelman lopputuloksena vuoteen 2025 mennessä Lahteen odotetaan jäävän kaksinkertainen määrä valmistuneita nykyiseen verrattuna. Ohjelmasta allekirjoitettiin aiesopimus mukana olevien yritysten kesken 11.1.2023.

Lahden alueelle kaksinkertainen määrä valmistuneita

Toistaiseksi Päijät-Hämeen seudulle jäävien opiskelijoiden osuus on pieni, mikä näkyy yrityksissä koulutetun työvoiman puutteena. Ongelmaan haetaan nyt ratkaisua uudella toimintamallilla, jossa alueen yritykset ja korkeakouluopiskelijat löytävät toisensa jo opintojen alkuvaiheessa.

Tavoitteena on saada päijäthämäläisten yritysten sekä opiskelijoiden tarpeet kohtaamaan entistä paremmin ja opiskelijat työllistymään alueen yrityksiin valmistumisen jälkeen. Kohderyhmänä ovat opiskelupaikkaa pohtivat, nykyiset tutkinto-opiskelijat ja valmistuneet.

Tilaa Curious People -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat sähköpostiisi noin 1–2 kertaa kuukaudessa luettavaa tutkimuksestamme puhtaaseen energiaan, ilmaan ja veteen sekä kestävään liiketoimintaan liittyen.

Ohjelmakoordinaattori linkkinä yritysten ja korkeakoulujen välillä

Ohjelmaan on rekrytoitu ohjelmakoordinaattori, joka toimii tärkeänä linkkinä yritysten ja korkeakoulujen välillä. Ohjelmakoordinaattori vastaa muun muassa yritysten tarjoamien 287 kesätyö-, 137 harjoittelu- ja 94 opinnäytetyöpaikan koordinoinnista sekä järjestää opiskelijoille yritysvierailuja. Ohjelmakoordinaattori työskentelee Lahden kampuksella.

Ohjelmassa mukana olevat organisaatiot:

• Dieffenbacher Panelboard
  • Kempower