Summer image
Julkaistu 19.5.2022
Päivitetty 19.5.2022

Lemiläinen Raija ja Ossi Tuuliaisen säätiö lahjoittaa 10 000 euroa LUT-yliopiston tekniikan koulutusalalle. Säätiö arvostaa erityisesti LUTin ympäristötekniikan ja uusiutuvan energian tutkimusta. Luonnonsuojelu ja ihmisten luontosuhteen parantaminen kuuluvat säätiön perustehtäviin.

”Olemme Raija ja Ossi Tuuliaisen säätiön lahjoituksesta erittäin kiitollisia. LUTin tekniikan tutkimuksella ratkaistaan myös luonnon monimuotoisuuteen liittyviä haasteita”, rehtori Juha-Matti Saksa toteaa.

Varainkeruukampanjan loppukiri käynnissä

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Keräysaika jatkuu vielä muutaman viikon 30.6.2022 asti.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.