Kasvin taimia auringonpaisteessa
Julkaistu 20.6.2022
Päivitetty 20.6.2022

Weisell-säätiö lahjoittaa LUT-yliopiston tekniikan koulutusalalle 75 000 euroa. Lahjoituksellaan säätiö haluaa tukea alan tieteellistä tutkimusta ja koulutusta.

”LUT on toiminut dynaamisesti ja löytänyt oma ydinalueensa Suomen tieteellisessä kentässä. Fokusoitumalla se on selvästi halunnut panostaa toimintansa laatuun”, Weisell-säätiön hallituksen puheenjohtaja Mikko Voipio kertoo.

Voipio suosittelee varainhankintakampanjaan osallistumista kaikille, jotka arvostavat Suomen kilpailukyvyn edistämistä.

Varainkeruukampanjan viimeiset viikot käynnissä

Suomalaisyliopistoissa on käynnissä vastinrahallinen varainhankintakampanja, jonka perusteella Suomen valtio pääomittaa yliopistoja. Kampanjan aikana jokainen lahjoitettu euro voi tuottaa yliopistoille jopa 2,5 euroa valtion vastinrahaa. Keräysaika jatkuu 30.6.2022 asti.

”Olemme Weisell-säätiön lahjoituksesta erittäin kiitollisia. On hienoa, että säätiö haluaa tukea koulutusta ja tutkimusta, joilla etsitään kestäviä ratkaisuja tulevaisuuden ongelmiin”, rehtori Juha-Matti Saksa toteaa.

Varainhankintakampanjaan voivat osallistua niin yritykset, yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Lahjoitus osoitetaan useimmiten LUT-yliopiston yleiseen toimintaan. Vähintään 10 000 euron lahjoituksissa lahjoittajalla on kuitenkin mahdollisuus kohdentaa lahjoitus valitsemalleen koulutusalalle eli joko tekniikkaan tai kauppatieteeseen.