Yliopettaja, FT Emilia Laapio-Rapi toimii Hyvinvointipalveluiden johtaminen -asian-tuntijaohjelman akateemisena johtajana.  Hän on myös Johtajuus hyvinvointialoilla -, Kestävä taloudenhallinta - sekä Prosessien johtaminen -moduulien asiantuntijana. Emilia toimii uudistavan johtamisen YAMK koulutuksen koordinaattorina LAB -ammattikorkeakoulun Hyvinvointiyksikössä.

Emilialla on yli 10 vuoden  kokemus terveysalan koulutuksesta ja hän on tutkinut avoterveydenhuollon vaikuttavuutta. Terveysalan kliinisen uran hän on tehnyt erikoissairaanhoidon operatiivisissa yksiköissä sekä rekrytoinnin parissa. Emilia osallistuu mielellään hyvinvointipalveluiden ja hyvinvointijohtamisen kehittämistyöhön ja siihen liittyvään TKI-toimintaan. Parhaillaan työn alla on terveysalan monikulttuuriseen työvoimaan  liittyvä tutkimushanke yhteistyössä Etelä-Karjalan hyvinvointialueen kanssa.

Emilian erityisosaamisalueita ovat:

• Organisaation suorituskyky ja vaikuttavuus