Täydennyskoulutus_SOTE EMBA kuva nettisivut
Julkaistu 7.3.2023
Päivitetty 7.3.2023

LUT-korkeakoulut yhdistävät voimansa hyvinvointialan johtamisosaamisen kehittämiseksi. Uuden Hyvinvointipalveluiden johtaminen -asiantuntijaohjelman tavoitteena on vahvistaa hyvinvointialoilla johtotehtävissä ja esihenkilöinä toimivien johtamis- ja talousosaamista. Koulutuksen sisältö on rakennettu yhdessä alan toimijoiden kanssa, ja se ottaa huomioon sekä julkisen että yksityisen sektorin vaatimukset.

”Toimintaympäristön ja organisaatiorakenteiden muutosprosessi haastaa hyvinvointialueiden johtoa, henkilöstöä ja muita alan toimijoita. Haluamme kahden korkeakoulun voimin tarjota parhaat eväät vastuullisiin johto- ja esihenkilötehtäviin”, LUT-yliopiston koulutuspäällikkö Carita Liikanen kertoo.

Lähiopetus Lahdessa ja Lappeenrannassa

Lappeenrannassa ja Lahdessa järjestettävässä täydennyskoulutuksessa pureudutaan muutosjohtamisen ytimeen ja päivitetään sosiaali- ja terveysalan murroksessa tarvittavia taitoja, kuten budjetointia ja kustannusten hallintaa, viestintää sekä prosessien johtamista.

Sosiaali- ja terveysalan henkilöstöpulaan, palveluiden rahoittamiseen ja moninaisen työympäristön johtamiseen etsitään ratkaisuja poikkitieteellisesti kouluttajien johdolla.

”Laadukkaiden ja taloudellisesti kestävien hyvinvointipalveluiden tuottaminen on tulevaisuuden valttikortti. Julkinen ja yksityinen terveydenhuolto voivat vuoropuhelussa oppia paljon toisiltaan, minkä täydennyskoulutusohjelmamme mahdollistaa erinomaisesti”, ohjelman akateeminen johtaja Emilia Laapio-Rapi kertoo.

Suunnitelmissa Executive MBA?

Ohjelman suoritettuaan opiskelija voi jatkaa opintojaan hakemalla LUT EMBA -ohjelmaan, joka keskittyy strategisen johtamisen ja päätöksenteon kehittämiseen.

Kiinnostuitko? Ilmoittaudu mukaan ohjelman infotilaisuuteen verkossa 22.3.2023 klo 8.15–9.00.

Lue myös:

Emilia Laapio-Rapi